This Agency komt met PR campagne voor Solarclarity

02-03-2022 (10:45) - Campagnes

Voor veel bedrijven is de uitdaging groot om nieuw talent aan te trekken en te behouden. Solarclarity heeft This Agency benaderd om hier een creatieve oplossing voor te vinden. Zo kwamen ze met het campagne idee om mensen eerst een vakantie aan te bieden zonder enige uur gewerkt te hebben. Hierdoor maak je als werknemer een frisse start bij een bedrijf waar energie centraal staat. De organisatie hoopt hiermee een concrete aanleiding tot solliciteren te creëren voor talent, want met de energietransitie in volle gang, is nieuw personeel zeer welkom. De pilot van het bedrijf start vandaag, woensdag 2 maart. De campagne draait op social/YouTube (pre-rolls). 
 
Solarclarity zet zich in voor een gezonde werkomgeving. Dat begint al voordat nieuwe werknemers hun eerste uren hebben gemaakt. Het bedrijf start de pilot met 3 vacatures waarbij de gelukkigen eerst mogen genieten van een week vakantie samen met iemand die hen dierbaar is

Solarclarity behoort tot één van de 250 snelst groeiende bedrijven in ons land en zoekt continu naar nieuw talent. Het bedrijf verwacht met de actie op snellere wijze de openstaande vacatures in te vullen, waarbij de zon een centrale rol speelt. Want je gaat niet alleen werken in de solarmarkt, maar je start je nieuwe uitdaging vol energie door eerst even op te laden in de zon.
 
“Talent vinden is niet makkelijk in deze krappe arbeidsmarkt. Daarom gaan we het anders doen met deze wervingscampagne. We zorgen ervoor dat de nieuwe werknemers een weekje kunnen ontspannen voordat ze volop meedraaien in het onboardingprogramma. Dat doen we met veel plezier, want wij weten hoe belangrijk het is om met frisse energie te starten aan een nieuwe baan én na zo’n lange periode aan lockdowns is een andere omgeving ook wel eens lekker. De creatieve actie past bij onze cultuur waarbij vooruitstrevendheid belangrijk is. Ook binnen onze arbeidsvoorwaarden”, zegt Maura Stalpers, HR Directeur van Solarclarity.