Tijd zat, in Twente

Tijd zat, in Twente

22-06-2017 (08:30) - Campagnes

Creative agency Lemon Scented Tea lanceerde de nieuwe merkcampagne van Twente, waarbij de drukke Randstedeling wordt aangesproken met de boodschap: ‘Tijd zat, in Twente’. 

druk
Iedereen is tegenwoordig druk. Mensen rennen van afspraak naar afspraak en van deadline naar deadline. Maar terwijl heel Nederland chronisch tijd tekort komt en stijf staat van de stress, hebben ze in Twente tijd zat. Quirine ter Haar van Twente Marketing: “Tuurlijk hebben we in Twente ook volle dagen, en moeten we dingen doen en regelen. Maar we hebben hier een ander ritme, doen dingen op ons eigen manier. Waardoor wij die tijdsdruk niet zo ervaren.”

unieke strijd
De eigenzinnige mentaliteit van Tukkers en de unieke strijd tegen chronisch tijdtekort vormen het uitgangspunt van de nieuwe merkpositionering, en de promotiecampagne. Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea: ”Door een heel duidelijke tegenstander te formuleren, creëren we een verhaal met een interessante spanningsboog. Zo laten we eerst zien dat we tijd ophalen in Twente, om die vervolgens uit te delen aan de Randstad. Zodat we mensen de hele campagne blijven boeien.” 

tijd uitdelen 
Om te laten zien dat Twente tijd zat heeft, trekt de Twentse Tijd Truck – bemand met Twentse studenten – langs verschillende zomerfestivals om tijd uit te delen aan iedereen die tekort komt. In de vorm van heerlijk Twents bier bijvoorbeeld, waarvan festivalbezoekers 18 minuten (glas) of 42 minuten (XL fles) kunnen genieten. Zonder haast. Zonder stress. Daarnaast kunnen mensen via de video & online game ‘Klik op Tijd’ extra tijd winnen in Twente. Zoals 2 uur extra zweten in de sauna of 5 uur langer uitslapen.

facebook en instgram
De Twentse Tijd Truck wordt onder andere aangejaagd met pre-rolls en een social campagne op Facebook en Instagram. Verder is de truck te volgen via het platform tijdzatintwente.nl. Ter Haar: “We vonden het erg belangrijk om Twentse ondernemers te betrekken bij de campagne. Op het platform krijgen zij dan ook ruimte om aanbiedingen te doen. Alleen geven ze geen korting weg, maar tijd. Ze hebben toch zat!”

De Twentse Tijd Truck heeft op LINDA.festival gestaan en trekt t/m oktober langs andere festivals in Nederland.