Topsporters doneren sportitems in campagne Spieren voor Spieren

27-10-2020 (10:56) - Campagnes

De nieuwe campagne van de stichting Spieren voor Spieren is vandaag gelanceerd met als. Startschot een film waarin de 7-jarige Guus centraal staat. De campagne is ontwikkeld door Wefilm. Spieren voor Spieren zet zich in voor kinderen met een spierziekte.
 
De film geeft een indringend inkijkje in Guus’ leven. Zijn ziekte heeft niet alleen grote impact op hem, maar ook op de mensen om Guus heen. Het goede nieuws is dat Guus een behandeltraject is gestart die aanslaat. Om ervoor te zorgen dat kinderen met een spierziekte sneller een diagnose en behandelingen krijgen, wordt opgeroepen om te doneren. Als extra motivatie stellen twintig topsporters, waaronder Sven Kramer, Virgil van Dijk en Mathieu van der Poel persoonlijke sportitems ter beschikking: van een schaatspak gedragen tijdens het Europees Kampioenschap schaatsen tot voetbalschoenen waarmee dit jaar de Bundesliga is gewonnen. Deze items worden in de week van 9 tot 13 november onder de donateur vergeven.
 
Bas Welling, managing director Wefilm: ‘We hadden, onder regie van Juliette Stevens, een film gemaakt die op het jaarlijkse gala voor Spieren voor Spieren vertoond zou worden. Toen duidelijk werd dat het gala dit jaar geen doorgang kon vinden, zijn we samen gaan nadenken over alternatieven. Want de noodzaak om fondsen te werven blijft onverminderd bestaan. Daar is deze campagne uit voortgekomen’.
 
In Nederland lijden meer dan 20.000 kinderen aan 600 verschillende spierziekten die hun leven, en dat van familieleden, ernstig beïnvloeden. Met de campagne wil de stichting, die door de coronacrisis de helft van haar jaarlijkse inkomsten is misgelopen, zoveel mogelijk geld inzamelen om ervoor te zorgen dat kinderen met een spierziekte sneller een diagnose en behandelingen krijgen.
 

Credits

Verantwoordelijk bij Spieren voor Spieren: Minke Booij, Anouk Rooth
Concept & productie: Wefilm
Creative director: Roel Welling
Media director: Rocco Stallvord
Director: Juliette Stevens
Producer: Beau van Assem
DOP: Dennis Lubbers
Editor: Joshua Menco
Social media: The Best Social Studio
PR: Blyde
Music: Jorrit Kleijnen