TUI geeft korting voor Last Minutes in de laatste minuut

10-06-2021 (15:36) - Campagnes

Met het de start van het Europees kampioenschap voetbal in het vooruitzicht, belooft TUI voetbalfans alvast een spannende slotfase. In de laatste minuut van de wedstrijden van het Nederlandse voetbalelftal kan een korting op een Last Minute worden gescoord.
 
In de laatste minuut van de Nederlandse poulewedstrijden is op de actiepagina van TUI een kortingscode te vinden. Je moet er op tijd bij zijn, want zodra de wedstrijd is afgelopen, verdwijnt deze weer. Deze kortingscode is een beperkte tijd geldig op een selectie van het aanbod Last Minutes. Heb je de korting gemist? Dan krijg je een nieuwe kans in de laatste minuut van de volgende poulewedstrijd.
 

Sportzomer

Het idee voor de actie komt van UM. "Toen Covid-19 in Nederland nog heel ver van ons bed was, waren we bij UM al bezig met de sportzomer van 2020”, aldus Bart Lakeman, Head of Strategy bij UM. "In een hackathon hebben we dit concept ontwikkeld waarmee TUI een unieke rol kan pakken tijdens het EK. De laatste minuut van een wedstrijd kent een bijzondere spanning en bevat natuurlijk een parallel met een belangrijke propositie in de reisbranche. Ondanks dat dit idee een jaar in de koelkast moest, zijn we trots dat dit nu toch het levenslicht gaat zien tijdens het EK in verschillende creatieve mediaoplossingen."
 
Voetbalfans hoeven niet bang te zijn dat zij door een spannende slotfase de actie van TUI vergeten. De promotie is deze week gestart in eigen kanalen, sociale en digitale media. Tevens kunnen fans zich aanmelden voor een herinnering, die vlak voor de laatste minuut van de wedstrijden als pushmelding wordt verstuurd via de TUI App. Niels Van Veen, Branding & Campaign Marketeer bij TUI: "De actie is bedoeld om op dit cruciale moment van het boekingsseizoen voor Last Minutes op een actuele en relevante manier aanwezig te zijn. Als Benelux-organisatie hebben we deze actie bovendien zo ontwikkeld dat deze gelijktijdig ook in België plaatsvindt."
 
De actie loopt tot het einde van de poulefase van het EK, met drie keer een climax in de laatste minuut van de wedstrijden op 13 juni, 17 juni en 21 juni.
 

Credits

Bureau (concept): UM/Yune (Merel Koster, Bart Lakeman, Evita Nales, Jasper Hulleman, Jade Koekkoek)
Klant: TUI (Niels van Veen, Marianne van Soomeren, Ana Henriques, Roosmarijn Quartier)