Typisch Nederlandse onderhandelingsgêne in nieuwe SNS-commercial

19-03-2018 (14:21) - Campagnes

Wij Nederlanders vinden onszelf behoorlijke koopmannen, maar als puntje bij paaltje komt vinden we onderhandelen maar lastig. We staan met knikkende knieën bij de keukenboer. We schamen ons om te vragen om korting bij de elektronicazaak.


SNS snapt dat het ongemakkelijk is om te vragen om voordeel. Daarom krijgen klanten bij SNS Combinatievoordeel, en daar hoeven ze niet om te vragen.


voordeel zonder erom te vragen

TN’er (Typische Nederlander) Bart stapt in de nieuwe tv-commercial voor SNS vol goede moed een witgoedzaak binnen voor een wasmachine en een droger. En omdat hij twee apparaten wil aanschaffen moet er toch een dealtje te maken zijn, vindt hij. Maar dat blijkt eenmaal in de winkel nog een stuk lastiger dan gedacht, over korting beginnen. SNS snapt dit. Dus krijgen klanten die bij SNS meerdere producten hebben voordeel zonder dat ze daar om hoeven te vragen. Korting op je hypotheekrente bijvoorbeeld, als je ook een betaalrekening hebt. “Da’s een bank die ’t snapt”, vindt TN’er Bart.



Behalve de commercial, ontwikkelde Alfred samen met SNS de strategie en het concept van de totale campagne. Tijdens de campagne worden naast TV ook radio, online advertising, winkel en 1- op 1 communicatie, PR en social media ingezet.


credits

Verantwoordelijk bij klant: Patrick Kuijsters, Mariëlle Krouwel, Maartje Bersi
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande
Strategie: Gabriël Snuverink, Edward van de Ridder
Account: Eddy Salfischberger, Danielle Boskemper, Joost van der Pol
RTV producer: Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij: Suikerdepot
Executive producer: Paul Harting
Regisseur: Werner Damen
Offline editor: MRTN Martin Heijgelaar
Post productie: The Compound
Mediabureau Vizeum: Evert Bronkhorst
Muziek: Cris&Jef
Sound design: Studio Alfred Klaassen