Van muurbloem tot party starter

Van muurbloem tot party starter

17-07-2017 (16:03) - Campagnes

Op een feest is er altijd één persoon die de boel opschudt en ervoor zorgt dat het feest echt los barst. Dat is de party starter. Desperados gelooft dat in iedereen een Party Starter schuilt, net zoals er in Desperados the spirit van tequila schuilt. 
 

De campagne bestaat uit creatieve tips om de Party Starter in jezelf naar boven te halen. 
Dit gebeurt om te beginnen met een serie opvallende video’s. Vervolgens duiken de tips overal op waar de doelgroep zich bevindt. Van social media tot bierviltjes en van activaties tot de main-stages van festivals. Desperados is actief op zoek naar Party Starters en daagt daarom de doelgroep uit zelf content te maken en te delen met de hashtag #partystarter.  De nieuwe campagne is in lijn met de overkoepelende global strategie die is ontwikkeld door We Are Pi.


samenwerking

De strategie en het concept van de campagne komen van creatief bureau Natwerk. Voor de vier films is samengewerkt met productie maatschappij New Amsterdam. Boomerang Motion is verantwoordelijk voor de social video content op verschillende festivals en in clubs gedurende het hele jaar. Deze samenwerking resulteerde in een sterk digitaal gefocust plan.
 

Social content

Als kick-off van de campagne werden er 100 party-reporters naar Amsterdam Open Air gestuurd om daar zelf content te maken van Party Starters. Hierdoor kon het festival door hun ogen beleefd worden. Deze unieke user generated content werd gebruikt voor de social media kanalen van Desperados. 
Gedurende de rest van het jaar zal een kleinere selectie party reporters dit voortzetten op andere festivals.
 

Ervaring

Reinier Steures, Managing Partner Natwerk: “Wij houden zelf ook wel van een feestje, en waren daarom direct enthousiast om voor Desperados aan de slag te gaan. Een biermerk is natuurlijk bij uitstek te gek om voor te werken. Bovendien hebben we afgelopen jaren vanuit Natwerk een aantal eigen drankmerken ontwikkeld. De ervaring die we daarmee hebben opgedaan waren belangrijk voor Desperados om voor ons te kiezen. Helemaal nu we zijn toegevoegd aan het Hollywood producer model van Heineken leren we veel meer van al hun merken. Al die kennis nemen we mee in ons werk voor Desperados.”
 
“Net zoals Desperados geen gewoon biertje is, zo is Natwerk geen gewoon reclamebureau. 
Zij hebben die kick van tequila ook in zich! Natwerk heeft zich bewezen als een bureau dat goed is in het vertellen van verhalen, maar vooral in deze verhalen op een creatieve manier tot leven brengen. Hiermee weten zij keer op keer een snaar te raken bij een jonge en vaak moeilijk bereikbare doelgroep. Zij zijn in dat opzicht de ideale partner voor deze samenwerking,” Aldus Etienne Bachellier, marketing manager bij Desperados. 
 

Een heel jaar inspiratie

Met deze campagne zal Desperados het hele jaar door de doelgroep blijven inspireren met tips en ideeën. Met als missie om uiteindelijk op iedere party, van huisfeest tot festival, van elk muurbloempje een Party Starter te maken. 
 

Credits

Verantwoordelijke bij klant: Etienne Bachellier, Raymond Bruijniks, Frida Boeke
Creative agency: Natwerk
Production agency: New Ams Film Company
Regisseur: Fabio de Frel
Lighting cameraman/D.O.P.: Noel Schoolderman
Editor: Govert Janse
Soundstudio: Earforce
Original music: Joris Titawano
Grading: Erik van den Heuvel, De Grot
Online: Berend van der Eerde, Chapter
Social agency: Boomerang create
 
 

Desperados - Party Starter THE SELFIE MASK SURPRISE from Natwerk on Vimeo.

Desperados - Ring the Bell AOA - Boomerang create from Natwerk on Vimeo.

Desperados - Party Starter MAKE YOUR OWN MAINSTAGE from Natwerk on Vimeo.