Vervolgcampagne nieuwe donorwet over donorregister van start

29-09-2020 (11:14) - Campagnes

De nieuwe donorwet is op 1 juli 2020 ingegaan. Het registratieformulier waarop we onze keuze voor het donorregister kunnen aangeven viel de afgelopen weken bij iedereen op de mat. Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld over de vier keuzes in het nieuwe Donorregister.
 
De campagne is de laatste week van september gestart en begint met de vraag: Wat vult Nederland in op donorregister.nl? Vervolgens zien we veel verschillende vrienden én familieleden die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties maken duidelijk dat er vier keuzes zijn; ‘ja’, ‘nee’, ‘ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt’ of ‘mijn partner beslist’. Alle vier de keuzemogelijkheden komen voorbij. Soms met een ‘Ja’ of ‘nee’ en soms met een kleine persoonlijke uitleg.
 
De campagne bestaat uit een televisie- en radiocommercial en online uitingen met meer mensen die hun keuze in het nieuwe Donorregister delen. Daarnaast zal de campagne te zien zijn in regionale dagbladen, trams, achterkanten vrachtwagens en (D)OOH. 
 

Credits

Opdrachtgever: ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC
Bureau: D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) 
Productie: Hazazah (Victor Vroegindeweij)
Media: Initiative