Vloggende studenten voor Bol.com

28-08-2018 (11:08) - Campagnes

Het studiejaar gaat weer beginnen en de studentenhuizen stromen vol met een nieuwe lichting studenten. Voor de nieuwe Back 2 Study-campagne, die ontwikkeld is voor het inspiratieplatform 'Tech Magazine' van bol.com, lanceert creatief bureau Qontent Matters een videoconcept.


De Back 2 Study-campagne van bol.com staat dit jaar in het teken van twaalf vloggers die recent huisgenoten zijn geworden. In de video is te zien dat deze studenten elkaar nog niet kennen. Ze hebben tot nu toe allemaal een eigen leven geleid. Daar komt nu verandering in, want ze gaan met elkaar leven en studeren. Te zien is hoe het er in hun nieuwe studentenhuis aan toe gaat en hoe de studenten hun studiejaar starten met een product van bol.com.

 

knipoog

Diane Dalhuisen, content Marketeer bij bol.com Tech Magazine: “De kracht van de nieuwe Back 2 Study-campagne is dat deze door vloggende studenten, voor studenten is gemaakt. Hierdoor hoeven we als merk niets meer te bewijzen en geven we relevante inspiratie mét een bol.com-knipoog.”


De twaalf studenten zijn zelf micro-vloggers, zoals Rohan van Zomaer Official en Lotta van Lola Lotta Ross. Ze delen een dag uit hun studentenleven, waarbij een product van bol.com centraal staat. De campagne wordt aangejaagd met een one-take campagnevideo. In deze video wordt duidelijk wat de uitdagingen zijn van samenwonen in een studentenhuis. De video en bijbehorende vlogs worden via een campagnepagina op het bol.com Tech Magazine gedeeld. 

 

makkelijk maken

Danijel Dercksen, Creative Director Qontent Matters: "Studenten inspireren om hun nieuwe studentenleven met handige producten van bol.com makkelijker en leuker te maken. Dát is wat we met de inspiratievideo en een serie van twaalf minivlogs willen bereiken. Door twaalf studenten met elk een eigen verschillende perspectief te belichten, kan elke student zich in iemand herkennen. Of het nu een die-hard gamer is of een vaste bibliotheekbezoeker die zich grondig voorbereidt op tentamens door al het studiemateriaal uit te printen."

 

credits

Verantwoordelijk bij bol.com
Content Marketeer: Diane Dalhuisen
Brand Specialist: Casper Stollman

Verantwoordelijk bij Qontent Matters
Strategy Director: Robin van Polen
Creative Director: Danijel Dercksen
Concept & Copy: Reneé Bainczyk, Lianne Plouvier
Producer: Nienke Overhaus
Productie Assistent: Marlous Naumann
Director: Bas Baakman
Steadicam Operator: Jasper van Gheluwe
1st Assistent Camera: Luuk de Kok
Gaffer: Friso Tjalma
Art Director: Rivka Koops
Visagie: Joycelynn Wigmans
Still Photography: Merel Hurkmans, Bureau Bokeh
Music & Sound: Whoozy Agency