Week van Vergeten Kind 2020: 'Mijn leven is geen leuk kinderboek'

14-01-2020 (11:39) - Campagnes

The Gardeners heeft een indringende campagne voor de Week van Het Vergeten Kind ontwikkeld. Het thema van dit jaar is ‘stop het vele wisselen van hulpverleners’. Het is het zevende keer dat het bureau de campagne voor deze week verzorgd. 
 
Een kinderleven hoort zorgeloos en vrolijk te zijn, als een verhaal dat je verwacht in een vrolijk kinderboek. Helaas is dit in de realiteit niet altijd het geval. Veel kinderen hebben het moeilijk thuis en worden noodgedwongen uit huis geplaatst. Voor deze kinderen is het leven geen leuk kinderboek. Hun verhaal is schrijnend. Dit contrast is het uitgangspunt geweest voor de geïntegreerde campagne van dit jaar. Zo zien we in de tv-commercial een pop-up kinderboek, waarin het verhaal van Bas in rijmvorm verteld wordt.
 

Podcast

Ook is een driedelige podcastserie ‘Mijn leven is geen leuk kinderboek’ gemaakt. Hierin gaan actrice Angela Schijf, Tweede Kamerlid Attje Kuiken en muzikant Glen Faria in gesprek met ervaringsdeskundigen en leden van de jongerenraad van Het Vergeten Kind: Danisha, Daan en Annemara. In de podcast vertellen ze hoe het is om op te groeien in een jeugdzorgsysteem waarin hulpverleners constant wisselen. Beluister de podcasts hier.
 
De landelijke campagne loopt tot en met 13 februari en is zichtbaar op tv, radio, outdoor, print en social media. De Week van Het Vergeten Kind is van 29 januari t/m 4 februari. De petitie kan hier getekend worden.
 

Credits:

Creatie: Nikki de la Rambelje
Strategie: Tom Kniesmeijer
Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar
Pr: Xanne Liebregts, Lisa van Eck
Productie: Artbox
Regie: Manuel Ferrari
Producer: Geert Jansen
Design: Sonal Jadhav, Michiel Krop
Animatie: Michiel Krop
Online: Julien Kraakman
Geluid: MassiveMusic
Muziek: Bart Janssen (Wooloo Music)
Podcast: Uitgewikkeld
Verantwoordelijk bij klant: Daphne Schreuder, Monique Lotsy, Catelijne van der Meer, Anne van Putten