Wie bepaalt wat normaal is?

05-03-2021 (16:14) - Campagnes

In een online wervingscampagne geven GZ-professionals van Arkin hun visie op wat normaal is. Want als je íets leert in de GGZ, dan is het wel om je open-minded op te stellen. Dat maakt het werk zo bijzonder. De campagne ‘Over normaal gesproken’ is het vervolg op de ‘Mensoloog’-campagne van Café Society en Gardeners.

Net als met de vorige campagne, maakt Arkin duidelijk dat een stoornis iets is wat ons allemaal kan overkomen. Of het nu gaat om een persoonlijkheidsstoornis, psychiatrische klachten, ontwrichtend gedrag of een verslaving. De campagne heeft een dubbele functie. Het normaliseren van een stoornis, maar ook het werven van medewerkers die verder durven kijken dan normaal. Medewerkers zoals Beeza, verpleegkundige bij Mentrum, die zegt: ‘Als je echt normaal bent, dan ben jij degene die gek is’. Of Naomie, verpleegkundige bij Inforsa, die stelt dat iedereen op z’n eigen manier normaal is.
 

Stijgende vraag GZ-personeel

‘Er wordt de komende jaren een stijgende vraag naar GZ-personeel verwacht’, aldus Anny Hartstra, directeur HR bij Arkin. ‘Het blijft daarmee belangrijk personeel te werven. Met deze campagne zijn we op zoek naar verpleegkundigen en gz-psychologen die zich herkennen in onze inclusieve visie op de ggz en werken in de ggz. We vonden het hoog tijd om met deze campagne het interessante en betekenisvolle werk in de GGZ in de spotlight te zetten. Met onze eigen medewerkers als ambassadeurs.’
 

credits

Adverteerder: Arkin
Bureau: The Gardeners x Café Society
Verantwoordelijk bij klant: Leonie Fotiadis, Jeroen van Woudenberg

Creatie: Elise van de Velden, Elisa Kraal
Strategie: Bas Velthuis
Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar
Regisseur/Fotograaf: Manon van der Zwaal
Animatie: Eviel Studio
Editor: Erik Edit