WWAV ontwikkelt verkiezingscampagne VluchtelingenWerk Nederland

WWAV ontwikkelt verkiezingscampagne VluchtelingenWerk Nederland

21-02-2017 (09:27) - Campagnes

VluchtelingenWerk Nederland laat in een eigen verkiezingscampagne ‘In welk land wil jij wonen?’ mensen hun droom uitspreken over het ideale Nederland. Uniek daarbij is dat het publiek zelf kan bepalen welke boodschap zij het belangrijkste vinden.Communicatiebureau WWAV ontwikkelde deze verkiezingscampagne voor VluchtelingenWerk Nederland.


Is een tolerant land voor hen belangrijker dan een gastvrij land? Of geven zij medemenselijkheid de voorkeur boven vluchtelingvriendelijk? Afhankelijk van de stemwijzer op de site van VluchtelingenWerk – om het ideale Nederland te bepalen – ontvangen mensen posters en stickers om hun eigen vluchtelingvriendelijke boodschap uit te dragen.  


Om de gewone burger in deze campagne een stem te geven, maken zij via de stemwijzer op vluchtelingenwerk.nl hun keuze over het onderwerp dat zij het liefst willen uitdragen en delen. 'Het EenVandaag Opiniepanel van deze week toont aan dat ‘Immigratie & Integratie’ tot de belangrijkste vier verkiezingsthema’s behoort. Mensen beseffen dat dit thema mede de toekomst van Nederland bepaalt. Zij willen hierover graag hun eigen dromen delen. Met onze campagne ‘In welk land wil jij wonen?’ kan iedereen daar nu ook zelf invulling aan geven', aldus conceptontwikkelaar Martijn de Groot van WWAV.