Brillenglazenfabrikant HOYA komt met reversed VR

25-11-2016 (11:48) - Creatie

Energize ontwikkelt de nieuwe B2B-campagne voor HOYA Vision Care en inspireert om met een hernieuwde blik naar de wereld te kijken.
 

Een leven zonder barrières? HOYA, producent van onder andere brillenglazen, is gespecialiseerd in maken van glazen die zo dun en licht zijn dat mensen bijna niet meer merken dat ze een bril op hebben. Zo kan iedereen een bijna ongelimiteerde blik op de wereld hebben en letterlijk 360 graden om je heen kijken, grenzeloos. Vanuit dit inzicht ontstond de campagne en tevens de visuele beeldtaal, die heel veel raakvlakken heeft met de vorm van het oog. De beeldtaal stond aan de basis van andere uitingen voor HOYA, waarmee we kijkers de alledaagse schoonheid van de wereld om ons heen laten ervaren. De merk-film en de uitingen zullen voornamelijk ingezet worden voor opticiens en optometristen in heel Europa en komen verder ook terug in de productbrochures, instore materialen en DM.


De campagne, mede ontwikkeld met Made.For.Digital regisseur Tom Titulaer en de fotograaf Alek Breusing kende veel uitdagingen om de nieuwe techniek, de 'Tiny Planets', in een hoge resolutie mogelijk te maken. Deze techniek, wat eigenlijk reversed VR is, wordt wel vaker gebruikt, maar zelden in deze uitzonderlijk hoge kwaliteit. Een kwaliteit die voor een fabrikant van brillenglazen natuurlijk essentieel is. Speciaal voor de productie van de film en de film is er met een verscheidenheid aan camera's gewerkt om, beeld voor beeld, de hele 360° in elkaar te monteren. Waarbij de technische uitdaging in de uiteindelijke montage zat.
 

Credits
Opdrachtgever: HOYA Vision Care EMEA
Verantwoordelijk bij klant: Sevina Stapert, Marijn de Winter
Bureau: Energize Amsterdam
Fotografie: Alek Breusing
Beeldbewerking: Rutger Luijs - Luminous
RTV: Erika Vocking- iamerika
Regie: Tom Titulaer, Made for Digital
D.O.P.: Thomas Leermakers, Made for Digital
Editor: Cas de Brouwer, Made for Digital
Geluid: Mark van der Male, HaaiFaaiDeluxe
Grading: Storm Postproductie