Johnny Wonder stapt in het habijt

19-01-2017 (13:37) - Creatie

In opdracht van de Nederlandse Dominicanen en communicatiebureau Johnny Wonder heeft Byborre een nieuwe interpretatie van het eeuwenoude Dominicaanse habijt vormgegeven.

De habijt is het kenmerkende kledingstuk van de katholieke orde die in 2016 800 jaar bestond. Het resultaat is een reeks van 12 kledingstukken, die in talloze combinaties een Nieuw Habijt vormen.  

Het jubileumjaar van Dominicanen in Nederland wordt gevierd in samenwerking met Johnny Wonder én moderne zinzoekers: van schrijvers tot bierbrouwers, van ontwerpers tot radiomakers. Thema van het jubileumjaar is ’stilstaan, delen en vieren’. Johnny Wonder ontwikkelde daarvoor een jubileumcampagne. Als toevoeging aan deze campagne maakte Byborre de nieuwe Habijtlijn, een klassiek kledingsstuk in het jasje van 2017. 
 
credits 
Agency: Johnny Wonder
Client: Dutch Dominican Order
Design: Byborre
Executive Producer: Luke Smits
Photography: Roel van Koppenhagen
Model: Marc Madeleyn