CapeRock ontwikkelt de nieuwe identiteit voor Ziggo Sport

CapeRock ontwikkelt de nieuwe identiteit voor Ziggo Sport

12-05-2017 (10:00) - Creatie

CapeRock heeft de nieuwe identiteit en zendervormgeving ontwikkeld voor Ziggo Sport die op 14 april is gelanceerd.

breed aanbod
Ziggo Sport is het sportkanaal van Ziggo dat in november 2015 is gelanceerd. Sinds de lancering van Ziggo Sport biedt de zender een breed aanbod aan sporten, zoals onder"andere de Formule 1, Premier League, La Liga en NBA, aangevuld met de sport talkshows Peptalk en Rondo.

emotionele drager
Het uitgangspunt voor de rebrand was om de identiteit van Ziggo Sport sterker aan te laten sluiten bij het plezier van Ziggo, dat de emotionele drager is van het Ziggo merk. Ziggo zorgt dat alles waar je plezier aan beleeft bij je komt, onmiddellijk altijd en overal. Dat plezier komt visueel tot uitdrukking door o.a. het gebruik van fractals. Voor Ziggo Sport zijn deze fractals op een creatieve wijze doorvertaald en toegepast op de verschillende sporten en sporters. Het resultaat is een eigentijdse, energieke en dynamische look voor Ziggo Sport.

energie
De sport idents laden de belofte op emotioneel niveau, waarbij de verbinding met echte sporters wordt gemaakt door hen te laten zien tijdens de voorbereidingen voor een wedstrijd. Zo wordt het verhaal van de voorbereiding en kunde van de atleet getoond en hun aandacht voor detail en focus. De fractals worden toegepast op een manier, waarbij de energie die vrijkomt uit de beweging en kracht van de sporters visueel ‘bevriest’.

vormgeving
CapeRock ontwikkelde de vormgeving voor alle Ziggo Sport kanalen, bestaande uit: Sport idents, bumpers, promovormgeving, sport graphics & resultaten tabellen, muziek & sound design.