De naam van toen, de smaak van nu

20-06-2016 (14:18) - Creatie

In Nederland is het speciaal-bier bezig met een opmars. Hierbij draait alles om smaak, karakter en attitude. Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn na ruim 15 jaar BROUWERS te herintroduceren met een unieke propositie die past tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener. 

 
 
Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten op de nieuwe propositie. Samen met brand identity bureau Millford is de afgelopen tijd gewerkt aan de nieuwe positionering en de nieuwe identiteit van het merk BROUWERS. Vanuit de merkwaarden karaktervol, toegankelijk, kwaliteit en eigentijds heeft Millford het logo en de stijl ontwikkeld en deze uiteindelijk doorvertaald naar alle touch points. 
 
Het nieuwe frisse voorkomen van BROUWERS is te herkennen aan het sterke merk ‘embleem’ waarin de vier kernwaarden van het merk terug te vinden zijn. Het nieuwe logo en de visuele identiteit van BROUWERS voldoen aan het huidige tijdsbeeld en sluiten naadloos aan op beide markten. 
 
Daarnaast heeft Millford het volledige assortiment voorzien van een eigentijds packaging design. De brouwer staat centraal, het gebruik van koper in de productnaam (niet bij de omverpakkingen) en het blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket waardoor de pilsener een eigenzinnig design krijgt.