Dept festival goes virtual: 'Next-level 3D-belevenis'

06-10-2020 (10:53) - Creatie

Dept wilde zijn werknemers het jaarlijkse bedrijfsuitje natuurlijk niet ontzeggen en vertaalde het ‘Dept Festival’ vanwege corona helemaal door naar een flitsend, virtueel evenement. Bedrijfsuitje is trouwens een understatement, want vorig jaar trok het Dept Festival bij Thuishaven in Amsterdam meer dan 3000 bezoekers.
 
Net als bij de offline editie zocht Dept naar de juiste balans tussen inhoud en fun. Zo was er plaats voor mediatie, karaoke en een virtuele goochelaar. De virtuele photo booth genereerde een live foto wall, en in alle dertien landen kregen Depsters de mogelijkheid om een maaltijd naar keuze thuis te laten bezorgen na een bezoekje aan de digitale foodtruck.
 

15 stages

De agency combineerde technologieën als Zoom, Slack en Vimeo met de bouw van een op maat gemaakte, interactieve, 3D festival map, geheel afgeschermd door een single sign-on (SSO). Maar liefst vijftien stages en meer dan 35 korte presentaties werden in een drie uur durend evenement gebundeld en vakexperts zoals Stefan Sagmeister en Gmunk werden uitgenodigd in de virtuele realiteit.
 

Next-level 3D-belevenis

‘Het is een mix van inhoud en fun, onverwachte interactie en een next-level 3D-belevenis', zegt Max Pinas, creative director bij Dept. 'We hebben alle offline ingrediënten doorvertaald naar een online event concept dat ook nog eens gemakkelijk te kopiëren is naar andere organisaties. Het is een veilige en toekomstbestendige oplossing, die onze klanten kan helpen verbinding te maken met hun werknemers. Simpelweg door live-streaming te combineren met 3D-technologie en een goede hoeveelheid creativiteit en data.’
 
Dept deelt graag tips over hoe je virtuele evenementen tot leven brengt met behulp van technologie. Nieuwsgierig? Check de aftermovie hieronder.