Dutch Packaging Award gewonnen door HLO Creative Design

22-03-2018 (13:16) - Creatie

De jury prees het duurzame, innovatieve design van HLO Creative Design Agency, waarbij de consument op de verpakking door illustraties in botanische stijl kan zien hoe de plant er uiteindelijk uit komt te zien. 


Maud van Vught
en Isabella van Reeuwijk, creative directors van HLO Creative Design Agency: ‘Met het winnen van de Packaging Awards 2018 hebben we de bevestigd gekregen dat ons verpakkingsdesign aan alle duurzame eigenschappen en de wensen van de klant voldeed, met daarnaast een mooi design. Daar zijn we trots op. Het vertrouwen van onze klant gaf ons de ruimte om creativiteit en duurzaamheid op een uniek manier te combineren. Hopelijk is het een inspiratiebron voor vele producenten en andere designers.’ 


volle bak

Vijfhonderd verpakkingsprofessionals waren op 15 maart aanwezig in Studio 21 in Hilversum, waar onder leiding van Art Rooijakkers de juryvoorzitters de winnaars bekendmaakten. Het verpakkingsontwerp en de merkidentiteit van Garden Orchid, een unieke orchidee voor in de tuin, ontwikkeld door HLO Creative Design Agency, kwam als een van de meest duurzame en innovatieve winnaars uit de bus. 

 

innovatie

Zonder verpakking producten aanbieden is een goede manier om de hoeveelheid afval terug te dringen maar sommige producten hebben een verpakking nodig. Ook is de verpakking belangrijk om voor de consument op te vallen. Tijdens The Dutch Packaging Awards 2018 werd duidelijk dat creativiteit en innovatie in combinatie met duurzaamheid de sleutel zijn tot milieuvriendelijkere schappen.