Het beste van eigen bodem

29-08-2016 (16:49) - Creatie

Ons kikkerlandje heeft een oppervlakte van slechts 41.543 vierkante kilometer. Toch krijgen we het ieder jaar weer voor elkaar om indruk te maken op de wereld om ons heen, doordat een keur aan vakmensen uit de Nederlandse film-, tv-, interactive en game-industrie de lat almaar hoger legt en in zowel binnen- als buitenland furore maakt.
 
Dankzij ons vruchtbare klimaat groeien veel van onze makers uit verschillende disciplines en met uiteenlopende culturele achtergronden uit tot toptalenten van wereldniveau. En ieder jaar opnieuw wordt de rijke, kleurrijke oogst die hiervan gevierd op het Nederlands Film Festival.
 
Ook dit jaar heeft communicatiebureau KesselsKramer voor de campagne van het Nederlands Film Festival getekend. De campagne bestaat uit een commercial van de hand van regisseur Michiel ten Horn en campagnefoto’s van Blommers & Schumm, beide met de ondertitel Het beste van eigen bodem. Er komt een indrukwekkende stoet aan Nederlandse topacteurs voorbij: Nasrdin Char, Gaite Jansen, Monic Hendrickx, Gijs Naber, Sabri Saad-el Hamus, Jonas Smulders, Anniek Pheifer, Achmed Akkabi, Charlie-Chan Dagelet, Vincent van der Valk, Yootha Wong-Loi-Sing, Juda Goslinga, Sergio Hasselbaink en Egbert Jan Weeber. De hoofdrol in de campagne is echter weggelegd voor het Gouden Kalf, hét symbool voor de belangrijkste filmprijzen van ons land.
 
Natuurlijk is bij de totstandkoming van deze campagne geen letsel toegebracht aan dieren.
 
Credits

KesselsKramer:
Creatie: Gijs van den Berg, Rens de Jonge en Rufus Ketting
Productie: Amy van der Veer, Daphne Weert-Linthorst, Jaap Hermans
 
Nederlands Film Festival:
Gigi Blay, Marianna Sterk en Willemien van Aalst
 
Film:
Regie: Michiel ten Horn
Productiemaatschappij: Halal Amsterdam - Roel Oude Nijhuis
Visual FX: MPC Amsterdam
Grading & Post-production supervision: Crabsalad - Laurens Ori
 
Fotografie:
Fotografen: Anuschka Blommers & Niels Schumm
Post-productie: Martin van Zwol
 
 

Nederlands Film Festival commercial 2016 from KesselsKramer on Vimeo.