In nieuwe FD-campagne komen tech, popcultuur en financiële wereld samen

27-08-2018 (11:33) - Creatie

De nieuwe campagne van het FD – dat dit jaar de oplage zag groeien tot voorbij de 85.000 en dat dit najaar een geheel anders opgezette krant lanceert waarmee het FD inspeelt op veranderend leesgedrag in het digitale tijdperk,  is ontwikkeld door creatief strategische partner Dawn. Dawn ontwikkelde de culturele strategie en een campagne die ingezet zal worden op TV, online, out-of-home, print en radio.


We leven in een nieuw tijdperk. Impact maken is voor velen belangrijker dan veel geld verdienen. We kijken minder op tegen grote instituten en bedrijven, maar bewonderen de mensen die het verschil maken. De leiders van nu. Die leiders volgen niet alleen het laatste nieuws uit de wereld van financiën, maar ook wat er speelt in tech en (pop)-cultuur. Ze volgen beleggingstycoon Warren Buffett, maar ook Beyoncé en wat er gebeurt in Bangalore, de IT-hoofdstad van India. ‘Wie volgt, leidt’ is dan ook het thema voor de nieuwe campagne van het FD, waarin een scala aan fenomenen uit het hedendaagse nieuws voorbijkomen.


Mildred Hutten, Marketing Directeur FD Mediagroep, zegt het volgende over de stap naar een nieuwe merkcampagne: ‘De oplage en omzet uit de lezersmarkt van het FD groeien harder dan ooit. Om verder invulling te geven aan onze groeiambities hebben we met Dawn een merkcampagne ontwikkeld die zowel bestaande lezers bevestiging biedt, als ook nieuwe doelgroepen aanspreekt. Met de ‘Wie volgt, leidt’-campagne spelen we vanuit het DNA van het reeds sterke merk FD in op veranderende cultuur en behoeften bij onze (potentiële) lezers.’

 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.