KesselsKramer creëert campagne ‘Het Werkt Niet’ van WOMEN Inc.

08-10-2020 (14:31) - Creatie

Belangenorganisatie WOMEN Inc heeft een nieuwe campagne gelanceerd: ‘Het Werkt Niet’. De campagne agendeert het probleem dat werk en zorg in Nederland niet goed te combineren is. De manier waarop kinderopvang, mantelzorg en respijtzorg is geregeld is hier de oorzaak van en houdt traditionele rolpatronen in stand. Kortom; Het Werkt Niet!

KesselsKramer heeft de campagne ontwikkeld. Pieter Leendertse, managing director KesselsKramer vertelt: ‘De gekozen aanpak voor deze campagne bestaat uit simpele animaties waarin een herkenbaar ‘niet werkende kwestie’ wordt beantwoord met een oproep aan overheden om te investeren in ‘werkende’ voorzieningen. De call to action in elke uiting is steeds een oproep tot ondertekening van de petitie.’ 
 
Emma Lok, directeur WOMEN Inc over de campagne: ‘We hebben onderzocht dat als we meer investeren in voorzieningen als kinderopvang, partnerverlof en respijtzorg, vrouwen meer uren gaan werken en mannen meer zorgtaken op zich nemen. De politiek is aan zet om het systeem te veranderen, want nu staat het emancipatie in de weg. Daarom roepen we vanaf deze week met de campagne ‘Het werkt niet’ politici op om onze huidige voorzieningen te verbeteren.’
 

Ditwerktwel.nl

Het onderzoek en de campagne ‘Het Werkt Niet’ zijn een initiatief van ditwerktwel.nl (voorheen de ‘Alliantie Samen Werkt Het’). Dit is een samenwerkingsverband tussen vijf verschillende maatschappelijke organisaties: WOMEN Inc., WO=MEN, Bureau Clara Wichmann, Movisie en de NVR. Ditwerktwel.nl heeft als doel om gelijke toegang voor mannen en vrouwen te realiseren tot het combineren van betaald werk en onbetaalde zorg.
 

Credits

Opdrachtgever: WOMEN Inc.
Verantwoordelijken: Emma Lok, Marthe de Win
Bureau: KesselsKramer
Animaties: Jeroen Krielaars
Sound design: Thomas Peters