‘Meet the little drop that helps the ocean…’

07-10-2020 (19:05) - Creatie

‘Meet the little drop that helps the ocean…’ lijkt misschien het begin van een kinderboek, maar is het niet, want we hebben te maken met de uitnodiging van biotech bedrijf Veramaris aan fabrikanten van huisdieren voedsel om de visolie in hun producten te verruilen voor 100% "fish-free drop of Omega-3: Veramaris® Pets".

Veramaris® Pets (100% op basis van algen) algen) bevat twee keer zoveel EPA & DHA Omega-3 vetzuren dan visolie, zonder dat er een vis voor hoeft te sterven. En dat is goed nieuws voor de oceanen die steeds verder overbevist raken.
 
Om hun boodschap over het voetlicht te brengen heeft Vemaris creative agency Being There ingeschakeld. Met als resultaat een LinkedIn-campagne waarin het verhaal van de ‘the little drop’  wordt verteld in zes verschillende animatievideo's die het gevoel geven dat je met een kinderboek te maken hebt.  Een ongebruikelijke keuze voor een BtoB campagne op een platform als LinkedIn. Maar juist deze keuze heeft de belangrijke boodschap van Vemaris optimaal doen opvallen tussen de grote hoeveelheid reguliere content.
 

credits

Client: Veramaris: Oyvind Ihle , Emke Sporry
Strategy, concept & production: Being There
Illustrator: Jasper Schreurs
Animator: Bob Embregts
Sound: Sound Circus
Digital Media: MobPro
Web Design: 51 North
Web Development: Bureau Bright