Natwerk creëert nieuwe merkpositionering voor Makelaarsland

29-10-2020 (09:26) - Creatie

Makelaarsland lanceert 1 november een een compleet gerestyled merk. Boodschap aan huizenbezitters en -kopers: Makelaarsland maakt huizen kopen en verkopen verrassend eenvoudig. De herpositionering van het merk en de doorvertaling ervan werden verzorgd door Natwerk.
 
Makelaarsland is de makelaar met een opvallende doenersmentaliteit die het makkelijk en betaalbaar maakt, met een nieuwe pay off die alle redenen om voor Makelaarsland te kiezen doodsimpel inkopt: ‘ook daarvoor ga je naar Makelaarsland’. Het nieuwe merkconcept is net zo eenvoudig als het kopen en verkopen van een huis bij Makelaarsland. Vakjargon en complexe makelaarstaal worden super helder gemaakt aan de hand van bewijzen: zo is courtage bijvoorbeeld een sjiek Frans woord dat bij Makelaarsland gewoon niet bestaat; ze werken met vaste tarieven en dat is wel zo fijn. Ook introduceert Makelaarsland nieuwe begrippen – de Zelfdoeners en de Latendoeners. Dat maakt het voor klanten makkelijk om te kiezen wat bij ze past. En het geeft Makelaarsland een eigen gezicht.
 
In de eerste fase wordt het nieuwe merk geladen met behulp van een compleet gerestylede merkidentiteit, met name zichtbaar op de site maar ook in diverse printuitingen en later ook op de zeer zichtbare ‘Te Koop borden’. Daarnaast zijn er online video’s, display banners en uitingen op social media. In de komende maanden wordt het nieuwe merk Makelaarsland verder uitgerold.
 

Credits

Opdrachtgever: Makelaarsland 
Bureau: Natwerk
Illustraties: John Beckers
Muziek: Thomas Peters
Geluid: Park Studio