New York vibe op Nederlandse reclamemasten

New York vibe op Nederlandse reclamemasten

13-03-2017 (15:16) - Creatie

Nederland is een ‘street art gallery’ rijker. Afgelopen week zijn de street art artiesten Sipros, Poem, Giz & Ghost, Strider en Such van het ew Yorkse Bushwick Collective hard bezig geweest met het live op locatie spuiten van kunstwerken met als thema de ‘New York Bagel Supreme’, de nieuwe tijdelijke burger van McDonald’s.




In totaal vormen nu tien kunstwerken tot 26 maart een ‘street art’ gallery door heel Nederland waarvan de grootste 178m² in hartje Rotterdam.  Deze gallery is onderdeel van een campagne van McDonald’s, waarin de ‘New York Bagel Supreme’ wordt geïntroduceerd. Voor de New York beleving heeft McDonald’s, in samenwerking met TBWA\NEBOKO, de vibe van New York naar Nederland gehaald.
 
Het Bushwick Collective is een collectief van internationale straatartiesten. Joe Ficalora, oprichter van dit collectief uit New York, is enthousiast en trots op het resultaat in Nederland: 'De artiesten hebben met ontzettend veel enthousiasme en passie gewerkt aan de kunstwerken en dat is terug te zien. Binnen de hele gallery zie je echt de unieke stijlen en creaties terugkomen van de verschillende artiesten en dat maakt het geheel zeer bijzonder en kleurrijk. We vinden het gaaf dat we onze stijl nu ook in Nederland mogen etaleren.'