Ode aan de volhardende creatieve geesten

09-02-2017 (08:59) - Creatie

Op 23 februari organiseren de Utrechtse digitale bureaus Born05, Greenberry en Kaliber een nieuwe editie van The Kick in de Werkspoorkathedraal in Utrecht. Waar ooit pioniers bouwden aan de industriële revolutie, vertellen voorlopers uit de creatieve industrie over dromen die ze tot leven moeten wekken.


Het thema voor de 17e editie van The Kick is “Imagine”. Het is een ode aan de volhardende creatieve geesten die weigeren een ingeving te laten vervliegen. Op het podium in de oude fabriekshal staan vier inspirerende sprekers met een missie: het idee moet er komen.

Zoals schrijver en copywriter Sidney Vollmer: hij maakte een podcast-serie over zijn zoektocht naar de wonderen en afkeer van digitalisering. Of Martijn van Dijk die zijn carrière in marketing verbrak om de creatie van Flaminio Bertoni - de ontwerper van de iconische Citroen DS - af te maken. Rogier Vijverberg van SuperHeroes vertelt hoe ons dierlijke instinct zorgt voor scherpere creatieve ideeën.

The Kick is een driemaandelijks event dat belangeloos wordt georganiseerd door drie Utrechtse digitale bureaus: Born05, Greenberry en Kaliber. “The Kick bestaat omdat we graag mensen besmetten met prachtige ideeën uit de breedte van de creatieve industrie.” vertelt Ronald van Schaik van Kaliber. Alain Dujardin van Greenberry vervolgt: “Het enige doel van de drie bureaus is dat de bezoekers na een editie van The Kick naar huis gaan met een glimlach op de mond en een hoofd vol inspiratie.”

De 17e editie van The Kick wordt gehouden op 23 februari vanaf 17.30 uur in de Werkspoorkathedraal: Tractieweg 41, Utrecht. Kaarten zijn voor 5 euro verkrijgbaar via thekick17.eventbrite.nl.