Peugeot Django Design Battle: street art wint

08-09-2017 (09:00) - Creatie

Wat gebeurt er als je het creatieve brein van een modestylist en dat van een kunstenares loslaat op een retro geïnspireerde scooter? De Django Design Battle geeft het antwoord. Een paar maanden geleden kregen modestylist Tommy Driessen en kunstenares Loes van Delft een Peugeot Django met de opdracht deze naar eigen smaak en stijl om te toveren tot een eigen kunstwerk. Dat levert twee unieke scooters op.


Design van alle decennia

Peugeot heeft met de Django zijn iconische jaren ‘50 scooters in een nieuw jasje gestoken. Daarbij wordt door  details en kleurgebruik een knipoog gemaakt naar de laatste vijf decennia van de 20e Eeuw. Zo komen fifties chroom, kleurrijke contrasten uit de jaren ’60, chocoladebruin uit de seventies, felblauw als het blauw in de kubus van Rubik - hét icoon van de jaren ’80 - en matzwart van hiphopcultuur uit de nineties terug in de vijf modellen. 


Street art vs. Fashion – de battlers

Kunstenares Loes van Delft heeft met haar 26 jaar al een behoorlijke naam weten te maken. In 2012, het jaar dat ze examen deed aan SintLucas in Boxtel, werd ze tijdens de Amsterdam International Art Fair bekroond met de Best Global Artist Award. Sindsdien heeft haar carrière een flinke vlucht genomen en heeft ze over de hele wereld geëxposeerd. In Nederland is ze ook bekend van haar optredens in de real life documentaire ‘Connected’ en het programma ‘Mindf*ck’. Haar bekende muisachtige karaktertje Pjipje komt in bijna al haar werk terug en is haar iconische handelsmerk geworden. Ook op de door haar onder handen genomen Django speelt Pjipje de hoofdrol. Met felgekleurde spuitbusverf en kreten als ‘drive’, ‘king’, ‘rock’ en ‘roll’ heeft ze haar scooter omgetoverd tot wat lijkt op een rijdende graffitipiece.

 

Modestylist Tommy Driessen is bekend van zijn werk als stylist voor photoshoots en rode lopers. Daarnaast is hij bekend van het RTL-4 programma Hotter than my Daughter én van zijn eigen programma op LINDA.tv waar hij styling- en modetips geeft. Die liefde voor mode komt ook terug in zijn ontwerp. Hij liet zijn hele Django wrappen als spiegel en bracht enkele subtiele stijlvolle details aan. Zo zal zijn Django de eerste scooter ter wereld zijn die een witleren ceintuur draagt. Hij liet speciaal hiervoor gespen maken van zijn logo als ultieme finishing touch.


De winnaar

Gedurende de battle was op de Facebookpagina, het Youtubekanaal en de website van Peugeot scooters het creatieve proces te volgen. Met regelmatige updates en filmpjes konden mensen zien hoe Tommy en Loes aan het werk waren. Op Facebook kon gestemd worden op welke scooter de mooiste werd gevonden. Een meerderheid van 85% van de stemmen ging naar de creatie van Loes, die daarmee de winnaar van de Django Design Battle is geworden. Eind september vindt de prijsuitreiking plaats.


Onder alle stemmers werd een exclusief weekend voor twee personen in een NH Collections Hotel verloot. Tijdens het weekend krijgen de winnaars bovendien de beschikking over twee Peugeot Django scooters om deze zelf te ervaren.