Reyez! en JOZO lanceren JOZOsalt.com

07-02-2017 (19:53) - Creatie

JOZO verrijkt het leven sinds 1929 met ‘a pinch of love’. Digitaal bureau Reyez! en merkeigenaar AkzoNobel hebben de afgelopen maanden intensief samengewerkt om eind januari 2017 een nieuwe website te lanceren. 


AkzoNobel merkte dat zout haar waarde verloren had. Tegenwoordig wordt zout vaak gezien als ongezond en ligt het onderin de schappen van de supermarkt. Daarom heeft AkzoNobel zich ten doel gesteld om meer waarde te creëren voor zout in het algemeen en voor JOZO in het bijzonder. Een andere belangrijke doelstelling was om de algemene kennis rondom zout en gezondheid te vergroten.

nummeringssysteem
Er werd een duidelijke segmentatie van alle soorten JOZO zout ontwikkeld, met behulp van een uniek nummeringssysteem, met visuele “haakjes” die refereren aan korrelgrootte en oorsprong. Dit helpt de gebruiker bij het maken van een keuze uit de nieuwe JOZO collectie, die sinds eind 2016 verkrijgbaar is bij meer en meer supermarkten en speciaalzaken in heel Europa. De herpositionering van het merk vraagt om een online herlancering en een nieuwe communicatiestrategie, die in de loop van dit jaar steeds zichtbaarder worden.  


Met dit in het achterhoofd lag de uitdaging bij Reyez! om een online platform te bedenken, ontwikkelen en vorm te geven dat tegemoetkomt aan de wensen van de bezoeker. Het platform ondersteunt zowel consumenten als professionals bij het kiezen van de meest geschikte soort zout.


Reyez! is verantwoordelijk voor de online strategie, concept, ontwerp en technische realisatie van de nieuwe website JOZOSALT.com.