’s Werelds eerste VR shopping experience voor OnePlus 3 lancering

16-06-2016 (20:27) - Creatie

Internationale tech start up OnePlus heeft op 14 juni 2016 hun flagship smartphone op unieke wijze gelanceerd: in de virtuele ruimte. Verantwoordelijk voor dit gebruik van virtual reality waren verschillende creatieve- en technologie-professionals van DigitasLBi, samen met technisch partner Moyosa.
 
The Loop is de naam van een VR-experience met een oneindige animatieflow van een virtueel ruimtestation. Binnen deze omgeving kunnen gebruikers alle kenmerken en functionaliteiten van de OnePlus 3 ontdekken. Gedurende de eerste tweeënhalf uur na live-gang kon de OnePlus 3 alleen binnen The Loop Android App besteld worden, om hem vervolgens in de ‘echte’ wereld te laten bezorgen. Tijdens deze exclusieve beschikbaarheid werd de OnePlus 3 in grote getalen verkocht, met een conversie-rate van maar liefst 12%. Verder brachten bezoekers gemiddeld 17 minuten door in the Loop experience. Na 24 uur staat de teller inmiddels op 58.000 unieke downloads.
 
‘Om de meest realistische en indrukwekkende experience te ontwikkelen hebben we een combinatie gemaakt van unieke VR-talenten en de modernste technologie zoals CGI, stereoscopic 3D, 360 graden video en custom made VR-playback-engines,’ zegt Dirk van de Bosch, Managing Director DigitasLBi Amsterdam.
 
‘Vorig jaar organiseerde OnePlus de allereerste product-lancering in virtual reality. Met The Loop gaan we nog een stapje verder,’ aldus Carl Pei, medeoprichter en Head of Global van OnePlus. ‘Het is ’s werelds eerste virtual reality shopping experience.’
 
Na de exclusieve beschikbaarheid op 14 juni in de Android App is The Loop inmiddels ook in de App Store te downloaden.