Studio Dumbar ontwerpt nieuwe branding AVROTROS

01-10-2020 (12:47) - Creatie

AVROTROS heeft een nieuw logo en een nieuwe visuele identiteit. Ze zijn ontwikkeld door Studio Dumbar (part of Dept) met als doel de omroep een duidelijker gezicht te geven in het medialandschap. 
 
De nieuwe stijl van de omroep is op 1 oktober geïntroduceerd en wordt doorgevoerd in alle online en offline communicatiemiddelen. Het nieuwe logo is helder en duidelijk. Je ziet als kijker meteen dat je naar een AVROTROS-programma kijkt, ook al registreer je het logo enkel vanuit je ooghoek, aldus Studio Dumbar. Het logo is een woordmerk, zonder extra symbool of icoon. Dat houdt het simpel en duidelijk. Tegelijkertijd zit er door het perspectief veel dynamiek en beweging in. AVROTROS komt letterlijk naar de kijker toe.
 

Soundlogo

In samenwerking met MassiveMusic is ook een nieuw soundlogo ontworpen. Job Poels, Music Producer bij MassiveMusic: ‘Met de strategie ‘Wat we delen maakt ons meer’ benadrukt AVROTROS inclusiviteit en perspectief. Dit is visueel doorvertaald in de typografie en tevens in geluid.’
 
Met de nieuwe vormgeving wordt ook een nieuwe meerjarencampagne gelanceerd waarmee de omroepvereniging saamhorigheid uitstraalt en wil bevorderen. Zowel de identiteit als de campagne worden gefinancierd door de vereniging zelf en komen dus niet uit publieke middelen.