Top 10 crowdfundingactie Junior Company krijgt vervolg

11-05-2017 (11:24) - Creatie

Als onderdeel van het 5-jarig jubileumprogramma In the Future van de Junior Company is de afdeling van Het Nationale Ballet een crowdfundig campagne gestart. Met de benodigde 30.000 euro wil de jongerendivisie van het ballet een nieuw ballet gaan ontwikkelen. 
 
In 2016 hield de Junior Company nog een succesvolle crowdfundingcampagne, waardoor Junior dansers Melissa Chapski en Giovanni Princic hun balletopleiding konden afronden. Deze campagne werd in de pers aangehaald als een van de tien meest bijzondere crowdfunding campagnes van 2016.
 
In the Future moet in 2018 gaan starten. Juanjo Arques, Young Creative Associate van Het Nationale Ballet, is al gevraagd om de nieuwe choreografie te maken. Donateurs mogen als beloning het creatieproces van heel dichtbij meebeleven. Van de presentatie van de eerste prototypes van de kostuums tot repetities. Inmiddels is al 35% van het beoogde bedrag binnen. Tot 4 juni kan er nog gedoneerd worden via www.operaballet.nl/crowdfunding.