Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views

10-02-2017 (17:18) - Creatie

Samsungs Valentijnscampagne is direct na de lancering op dinsdag 7 februari uitgegroeid tot een succes. In video’s met een korte dating/lovestory speel je zelf de hoofdrol, compleet met eigen foto’s en interesses. Al in de eerste 72 uur maakten meer dan 295.394 mensen hun persoonlijke filmpje, terwijl de video’s meer dan 67 miljoen keer werden bekeken en bijna 5 miljoen keer werden geliked.


In de video speelt Samsung in op de populariteit van dating-apps. Vrijwel dagelijks checken we profielen in dating-apps en bespreken die met vrienden. Dat is precies wat er gebeurt in de Valentijnsvideoactie. Daarin ben je dus zelf de hoofdpersoon. De personalisatie in de video’s wordt gebaseerd op je Facebook-profiel. Hier haalt de app je foto’s, status van je relatie, leeftijd, interesses en woonplaats op en die worden vervolgens besproken door drie aantrekkelijke mannen of vrouwen. Net als in het echt. Met als belangrijk verschil dat jij nu kunt meekijken.


Het concept is bedacht door Boomerang Create en Motion in opdracht van Samsung, ook hebben zij de video’s geproduceerd. De technische realisatie is verzorgd door StoryMail - The Personal Video Company. En nu kan iedereen een gepersonaliseerde video maken via de campagnewebsitewww.mijnvalentijnsvideo.nl.


credits
Client: Samsung Nederland
Verantwoordelijke bij klant: Marius Klijzing, Naomi de Jonge, Steffany van der Hout
Concepting: Marco van Houwelingen (Boomerang Motion), Michiel Wolters, Rico de Lange, Joren Schroder (Boomerang Create)
Regie: Eldin Fetahovic
Executive producer: Fikret Fetahovic
Camera: Bart Hol
Gaffer: Kirtan Hummelen
Styling: Charlie van der Ligt, Saskia de Vos
Producer: Milou van den Bosch
Producer: Thom Specht
Sound Post: Soundsright
Technische realisatie: StoryMail
Project Manager: Bobbie Kleijne