Visuele identiteit Fanta flink aangepast

17-03-2017 (13:27) - Creatie

Creatiever en gedurfder. Fanta ondergaat een wereldwijde 'merkevolutie'. Het frisdrankmerk voert significante veranderingen door in het logo en de fles.

Fanta heeft een jonge, dynamische doelgroep en daar hoort een verfrissende visuele identiteit bij. De speelsheid in het logo en de fles zorgen voor meer relevantie bij tieners en vallen op in het schap. De vernieuwde flessen stromen vanaf vandaag in.

De nieuwe visuele identiteit werd eerst uit papier geknipt. 'Het logo is met de hand uitgesneden en vervolgens gedigitaliseerd', licht Gijs Brons, brandmanager Fanta bij Coca-Cola Nederland toe. 'Dat authentieke, handgemaakte zie je echt nog terug. Ook hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.'

Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta trouwens een smiley verwerkt, matchend met het speelse en vrolijke karakter van het merk.

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.