Vrijheidssymbool krijgt focus in campagne KesselsKramer

03-05-2018 (11:48) - Creatie

Het Nationaal Comité en KesselsKramer werken al sinds 2016 samen en ze hebben na de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl en de themacampagne ‘Geef Vrijheid Door' dit jaar de focus gelegd op het dragen van de vrijheid-pin. 


De pin, gebaseerd op het werk van kunstenaar Ton Giesbergen, kreeg hiervoor een kleine update. Het dragen van de pin wordt online en in outdoor uitingen gepromoot. De fotografie was in handen van Qiu Yang. Daarnaast is er content ontwikkeld door documentaire-maker Joep de Boer en komen de foto’s van Debra Barraud via de Facebookpagina Humans of Amsterdam de komende dagen online. 

 

doorontwikkeling

Ook de veertien bevrijdingsfestivals die door het Nationaal Comité worden georganiseerd zijn voorzien van een nieuwe vormgeving, voor een moderner uiterlijk en een betere aansluiting op de massamediale campagne rondom vrijheid. In komende jaren wordt het bestaande materiaal van de festivals langzaam vervangen en de nieuwe vormgeving overgenomen. Dit jaar zullen de eerste uitingen al zichtbaar zijn.