Welke radioreclame is de beste?

18-06-2018 (15:20) - Creatie

Tien adverteerders maken kans op de titel de beste radiocommercial van Nederland volgens het Nederlands publiek. Stemmen -via debesteradiocommercial.nl- kan tot dinsdag 26 juni 12:00 uur en daarna wordt de winnaar bekend gemaakt. Dit zijn de finalisten:


Bom.com 'Valentijn' - ETCETERA, Earforce

CliniClowns 'Levende dieren' - Havas Lemz, Soundcircus

Hertog 'IJssalon' - True Ideas

HORNBACH 'HORNBACH zegt sorry!' - Heimat Berlin, Mar Creatives, Puur Audio & Video

Interpolis 'Veilig thuis' - OLIVER Agency, Studio Alfred Klaassen

KPN 'Oma' - N=5

Lidl 'Lidl brown bag' - Joe Public, Top Format

Marktplaats 'Vier het leven' - N=5

Peugeot 'Gas aan laten staan?' - Havas Lemz, Soundcircus

Unox '#Soepinzak' - TBWA\NEBOKO, Earforce 


Hoe werkt de RAB publieksprijs?

Maandelijks wordt een selectie van vijf nieuwe meest opvallende radiocommercials beoordeeld door het Nederlandse publiek. De twee populairste commercials gaan door naar de kwartaalfinale. De beste twee radiocommercials uit deze kwartaalfinale en de twee hoogste nummers drie gaan door naar de eindronde. In de finale kan iedereen stemmen via de website besteradiocommercial.nl en de radiocommercial met de meeste stemmen wint. Marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB het maandelijks panelonderzoek uit.