90 procent CEO’s zet in op technologie

24-02-2017 (09:59) - Economisch

Uit onderzoek onder 650 CEO’s uit Nederland en België blijkt dat 90 procent dit jaar redelijk sterk tot zeer sterk wil investeren in nieuwe technologie. Daarmee is technologie of innovatie in 2017 voor bijna alle CEO’s een belangrijk thema. Opvallend genoeg blijkt uit hetzelfde onderzoek van Business Leaders dat de meeste CEO’s weinig affiniteit hebben met technologie. CEO’s die voorloper zijn op het gebied van technologie laten hun bedrijf harder groeien.


Innovatie blijkt uit het onderzoek van Business Leaders een belangrijk thema voor 2017. Maar liefst 90 procent van de CEO’s zegt redelijk sterk tot zeer sterk te willen investeren in nieuwe technologie. Opvallend genoeg is er een gebrek aan kennis op dit vlak. Big data, kunstmatige intelligentie en machine learning blijken vooralsnog grote blinde vlekken onder de ondervraagde CEO’s. Zo is bijvoorbeeld slechts 11 procent momenteel bezig met toepassingen rondom big data. 

'Veel technologische ontwikkelingen hebben zich de afgelopen jaren onder de radar afgespeeld zonder dat er in veel sectoren sprake van een echt grote impact was. De komende jaren brengen daarin verandering. Er staat ons een golf van nieuwe technologieën te wachten waardoor er meer disrupters zoals Uber en Airbnb zullen ontstaan in uiteenlopende sectoren. Veel CEO’s lijken zich hier echter nog relatief onbewust van te zijn. De voorlopers gaan kansen zien binnen deze zich exponentieel ontwikkelende technologieën. Tegelijkertijd is onze voorspelling dat een deel van de ondervraagde CEO’s het met hun bedrijven de komende jaren erg lastig gaat krijge', zegt Aan ’t Goor van Business Leaders.


Bureaus

Media

Marketing