Beer in a Box start nieuwe ronde crowdfunding

29-06-2020 (09:53) - Economisch

Bierliefhebbers kopen sinds kort speciaalbier direct bij tientallen brouwerijen, dankzij het platform van Beer in a Box. De startup is een crowdfunding gestart en haalde in een recordtijd meer dan 60% van het streefbedrag op. Op het platform van Beer in a Box kunnen speciaalbierbrouwerijen eenvoudig een webshop maken en zo via eigen kanalen maar ook via Beer in a Box verkopen aan miljoenen bierliefhebbers. Zonder rekening te hoeven houden met opslag, marketing en distributie.

‘De afgelopen maanden zagen we bij de bierbrouwerijen een omzetdaling van maar liefst 30% tot 90% door het wegvallen van events en sluiting van de horeca. Speciaalbier is ontzettend populair, maar veel brouwerijen zijn volledig afhankelijk van deze distributiekanalen. Tegelijkertijd is de omzet bij Beer in a Box de afgelopen maanden tot wel 700% gegroeid. Daar hebben we een win-winsituatie van gemaakt en een helpende hand uitgestoken naar de brouwerijen.’
 
Omdat Beer in a Box voor een aantal bevriende brouwerijen de verkoop al had overgenomen, kon het team snel schakelen. ‘We hebben een groot magazijn, zetten het bier op de website en verzorgen alles. Van verkoop, inpakken tot verzenden.’ En dat blijkt een gouden formule te zijn. Voor veel brouwerijen is dit de redding geweest tijdens de coronacrisis en ondertussen zijn er al tientallen brouwerijen op het platform aangesloten. Daardoor kunnen bierfans nog makkelijker nieuwe en lokale bieren ontdekken, op één overzichtelijke plek.
 

Veel nieuwe abonnees

‘De afgelopen maanden hebben we honderden nieuwe abonnees mogen verwelkomen. We krijgen veel positieve reacties op ons aanbod. Abonnees kunnen kiezen voor een maandelijkse Beer in a Box gevuld met bieren die helemaal op hun smaak en voorkeur zijn afgesteld, maar daarnaast ook extra bier of leuke producten inkopen bij de brouwerij van hun voorkeur. Dit is fijn voor de bierfans en ook een mooie upsell voor de brouwerijen.’
 

Volgende stap

Het platform groeit hard en wil nu de volgende stap maken. ‘De vraag naar speciaalbier groeit nog steeds en veel brouwerijen vinden het ontzettend leuk om direct aan consumenten te verkopen. Met ons platform willen we de bierliefhebbers en brouwerijen dichter bij elkaar brengen en de verkoop van speciaalbier makkelijk maken.’ Dit is een van de redenen dat het team van Beer in a Box een crowdfunding is gestart. ‘Bierliefhebbers uit Nederland kunnen mede-eigenaar worden van ons platform en ons helpen om het grootste bierplatform van de wereld te bouwen.
 
De crowdfunding loopt tot 16 juli.

Bureaus

Media

Marketing