DDMA groeit in eerste kwartaal 2021 met 14 nieuwe leden

22-03-2021 (10:25) - Economisch

De branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, is 2021 voortvarend begonnen. In het eerste kwartaal van dit jaar mocht de branchevereniging 14 nieuwe leden verwelkomen. Onder meer T-Mobile, Yarden en Randstad sloten zich aan, net als de Hogeschool van Amsterdam, Het Nationale Theater en PVH, de moederorganisatie van Calvin Klein en Tommy Hilfiger.
 
Ook de volgende organisaties kozen begin 2021 voor een DDMA-lidmaatschap: Stichting Gelders Landschap, Dotdigital, Joost Speelt Spellen, NKC, Improvers, Eventim, Your Success Factor en Spotler Group (eerder al lid met onderliggende labels)
 
Diana Janssen, directeur van DDMA: “Bij DDMA krijgen organisaties toegang tot een actueel kennisaanbod en een groot netwerk dat hen helpt datagedreven en klantgericht te werken, een ethische visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Daar is veel vraag naar, aangezien data bij steeds meer organisaties een centrale rol inneemt. Het is mooi om te zien dat organisaties uit verschillende sectoren – van bekende merken en goede doelen tot marketingbureaus en retailers – onze ambitie delen: een wereld waarin consumenten en organisaties kunnen profiteren van de voordelen van data.”
 
De groei van DDMA duidt ervolgens de organisatie op dat het belang van datagedreven marketing, sales en service door de coronacrisis alleen maar groter wordt. De crisis zorgt er zelfs voor dat bij veel organisaties een versnelde digitale transitie plaatsvindt en de focus op data toeneemt, bleek vorig jaar al uit de DDMA Barometer. Ook organisaties uit branches die het nu lastiger hebben, zoals Het Nationale Theater uit de culturele sector en Eventim uit de evenementenhoek, weten de branchevereniging te vinden.
 

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. Wij zijn een netwerk van adverteerders, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data op een innovatieve en verantwoorde manier inzetten voor interactie met consumenten. Met kennis en advies helpen wij onze leden datagedreven en klantgericht te werken, een visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Ook geven we onze leden een stem in Den Haag en Brussel en professionaliseren we de sector door het ontwikkelen van zelfregulering. 

Bureaus

Media

Marketing