De Volksbank zet in nieuwe strategie 'persoonlijk en dichtbij' centraal

12-02-2021 (11:20) - Economisch

De Volksbank heeft een nieuwe strategie geformuleerd en kent in de nieuwe strategie groeiprioriteit toe aan de vier sterke, onderscheidende bankmerken SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. De Volksbank breidt de dienstverlening aan kleinzakelijke ondernemers uit aldus de bankier. 'We verbreden ons assortiment aan diensten en producten om relevanter te zijn voor klanten.' 
 
Met digitale dienstverlening en winkels moeten de diensten via de vier bankmerken altijd persoonlijk en dichtbij zijn. Er komt bovendien een reorganisatorische verandering die de bank sneller, digitaler en wendbaarder moet maken: De Volksbank introduceert één uniforme agile organisatiestructuur en werkwijze met zelfstandige, integraal verantwoordelijke (klant)teams. Dit zal wel ten koste van arbeidsplaatsen gaan: 'Door deze agile organisatiestructuur en werkwijze zijn we in staat om klantgerichter, efficiënter en effectiever te werken, waardoor we naar verwachting het aantal arbeidsplaatsen binnen de Volksbank in de komende 3 jaar met 400-500 kunnen reduceren.' Maar ook zullen parallel daaraan de komende jaren, afhankelijk van het groeitempo, als gevolg van de aangescherpte strategie nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan. Daarvoor zullen nieuwe medewerkers worden aangetrokken, met voor de strategie benodigde kennis en vaardigheden. Huidige medewerkers krijgen de mogelijkheid om zich hierin te ontwikkelen.
Tot slot komt er een executive committee voor een succesvolle implementatie van de strategie.
 

Aansluiten bij behoefte

Martijn Gribnau, directievoorzitter van de Volksbank: “Met de nieuwe strategie versterken we de relatie met onze klanten, door altijd dichtbij en persoonlijk te zijn, zodat we nog beter aansluiten bij hun behoefte. Natuurlijk voor onze particuliere klanten maar steeds meer ook voor de kleinzakelijke ondernemer. Door verder te groeien kunnen we als bank onze impact voor een beter Nederland vergroten. Zowel bij de duurzaamheidstransitie als bij het vinden van oplossingen voor de actuele maatschappelijke vraagstukken op het gebied van wonen. Hiervoor investeren we in onze merken, in ons assortiment en in het modulair maken van ons IT-platform. Onze gedreven medewerkers spelen hierbij een cruciale rol door nog klantgerichter samen te werken. Dat betekent met elkaar hard en passievol werken aan onze missie, met hart voor de klant en maatschappij en met een passend rendement voor de aandeelhouder.” 

Bureaus

Media

Marketing