Flinke omzetstijging Jumbo in eerste half jaar dankzij coronacrisis

14-07-2020 (10:57) - Economisch

De omzet van Jumbo is in het eerste half jaar van 2020 met 14,2 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Volgens de supermarktketen is de coronacrisis de voornaamste oorzaak van de omzetstijging.
 
Klanten van Jumbo gaven in die periode meer uit aan hun dagelijkse boodschappen. En ook het online boodschappen nam een grote vlucht met een gerealiseerde omzetstijging van nagenoeg 50 procent. De consumentenomzet kwam het afgelopen halfjaar uit op 5,10 miljard euro, een stijging van 634 miljoen euro ten opzichte van de eerste helft van 2019. De autonome omzetgroei van de bestaande Jumbo winkels bedraagt 9,5 procent en ligt wederom boven de gemiddelde marktgroei van 8,5 procent (bron: Nielsen).
 

La Place

Met La Place gaat het minder goed. De restaurants hadden een omzetddaling door de coronamaatregelen en de sluiting van de 12 Hudson Bay vestigingen begin dit jaar. De gedeeltelijke heropening van de restaurants sinds 1 juni wordt aangegrepen om het restaurantconcept beter te laten aansluiten bij de nieuwe vereisten in de horeca en de veranderende wensen en behoeften van de consument. In totaal zullen 23 La Place vestigingen gesloten blijven, vanwege onvoldoende toekomstperspectief.

 


Bureaus

Media

Marketing