Foodmaker en Appèl bundelen krachten

05-02-2021 (13:32) - Economisch

Foodmaker gaat samenwerken met de Bossche cateraar Appèl. Doel van de samenwerking is om de komende twee jaar 30 nieuwe Foodmaker restaurants te openen. De eerste is al gepland: in maart opent een Foodmaker bedrijfsrestaurant in het Erasmus MC in Rotterdam. Foodmaker wordt de exclusieve partner van Appèl voor de B2B markt in Nederland.
 
Foodmaker, de gezonde restaurantketen en producent van ultraverse maaltijden wil Nederland veroveren met zijn gezonde formule. Deze week opende Foodmaker al de deuren van een nieuw restaurant aan het Weena in Rotterdam. De samenwerking gaat zorgen voor een versnelling in het uitbreiden van de gezondheidsketen.

Appèl ibedient meer dan 650 bedrijven en onderwijsinstellingen. Samen met Foodmaker is het plan om dit jaar nog vijf locaties om te vormen naar Foodmaker restaurants. Welke locaties dat gaan zijn, wordt momenteel nog bekeken. “Het is een gedroomde samenwerking,” zegt Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker. “We kennen elkaar al enkele jaren en er was vanaf het begin een klik tussen beide bedrijven. We delen dezelfde waarden willen echt de beste vriend van onze klanten zijn. Het is nu ook relevant. Mensen hebben dringend behoefte aan gezonde voeding. Dit partnership gaat ons helpen een groot publiek te bereiken,” aldus Vanlommel. Algemeen directeur van Appèl Hans Van Veen beaamt dit: “Wij zien de samenwerking met Foodmaker als een unieke kans om onze opdrachtgevers en gasten te voorzien in een snel, maar bovenal lekker en gezond assortiment, om zo bij te dragen aan vitale werknemers.”
 

Klassieke bedrijfsrestaurants zullen verdwijnen

Foodmaker wordt momenteel hard getroffen door de crisis maar ziet enorme kansen na de crisis en beslist om hun concept toch verder uit te rollen. “De vraag naar verse en gezonde voeding op de werkvloer is enorm sinds de crisis,” zegt Vanlommel. “In België hebben we onder andere bedrijfsrestaurants in de hoofdkantoren van Proximus en Engie die het zeer goed doen. Wij merken een duidelijke mentaliteitswijziging bij de werkende mens. De klassieke kroket wordt meer en meer vervangen door een gezonde maaltijd. De klassieke bedrijfsrestaurants waar chefs à la minute staan te koken zie ik verdwijnen in ‘het nieuwe normaal’. Wij kunnen vanuit onze centrale keuken grote volumes aan altijd dezelfde hoge kwaliteit aanbieden waardoor restaurants veel efficiënter worden. Het is dus nu de moment om onze nek uit te steken. Wij kijken nu al uit om samen met onze nieuwe partner de Nederlanders aan hun dagelijkse portie groenten te helpen.” 

Bureaus

Media

Marketing