Halfjaar cijfers Jumbo en La Place houden groei vast

22-08-2018 (09:11) - Economisch

Jumbo Groep Holding kijkt terug op een sterk eerste halfjaar van 2018, waarin het de positieve groeiontwikkeling van voorgaande jaren heeft kunnen vasthouden. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg met 3,8% naar € 3,898 miljard. Voor het overgrote deel kwam dit voor rekening van de sterk autonome groei van 3,3% ten opzichte van een marktgroei van 2,3% (bron: GfK).


Het marktaandeel van Jumbo Supermarkten nam hierdoor in het eerste halfjaar verder toe tot circa 19,5%. Jumbo verwacht haar positie op de Nederlandse markt komend halfjaar verder te kunnen uitbreiden door de opening van verschillende nieuwe winkels, waaronder de eerste 25 naar Jumbo om te bouwen EMTÉ supermarkten.


De omzet van La Place steeg in het eerste halfjaar met 30% naar € 78,5 miljoen, onder meer dankzij de opening van zes nieuwe restaurants in binnen- en buitenland. Zowel Jumbo als La Place geven aan dat zij een toenemende behoefte aan gemak en ontzorging zien bij hun klanten, alsmede een groeiende belangstelling voor gezond en lekker eten. Beide ketens spelen hier actief op in met uitbreiding van assortiment en service-elementen én met verschillende innovaties op het gebied van foodbeleving. 


Bureaus

Media

Marketing