HelloFresh boekt 1,56 miljard euro omzet

10-08-2021 (10:21) - Economisch

HelloFresh is hardaan het groeien en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Het aantal orders van de groep lag, ondanks de versoepeling van de coronamaatregelen, ver boven het niveau van vóór de pandemie, met 30,98 miljoen orders tijdens het kwartaal (+71,2% jaar op jaar, K2 2020: 18,10 miljoen). De omzet voor het tweede kwartaal van 2021 van HelloFresh was een kwartaalrecord van 1,56 miljard euro (+66,5% jaar op jaar bij constante wisselkoersen, K2 2020: 972,1 miljoen euro). De aangepaste AEBITDA kwam uit op 157,8 miljoen euro (+2,7% jaar op jaar, K2 2020: 153,6 miljoen euro), wat overeenkomt met een AEBITDA-marge van 10,1%.

De plannen van HelloFresh om de productiecapaciteit te verhogen, liggen goed op schema met de opening van twee nieuwe distributiecentra in Texas en Canada in het tweede kwartaal van 2021. Daarnaast openen in de loop van 2021 en 2022 nog eens drie distributiecentra in de VS, Australië en Duitsland. De uitbreiding van de totale bereikbare markt is in volle gang. Zo lanceerde het merk Green Chef onlangs in het Verenigd Koninkrijk en startte HelloFresh in de derde markt in Scandinavië (na Zweden en Denemarken), namelijk Noorwegen.
 

Youfoodz

Ook heeft HelloFresh in juli een overeenkomst gesloten om de Australische producent van kant-en-klare maaltijden Youfoodz over te nemen, waarmee het zijn capaciteit op het vlak van kant-en-klare maaltijden verder uitbreidt, na eerder de overname van Factor in de VS eind 2020. Met de introductie van de HelloFresh Markt in de VS en het geslaagde verbeterde en uitgebreide assortiment van de HelloFresh Markt in de Benelux, weet het bedrijf de gemiddelde waarde per order te verhogen en besteden klanten een groter deel van hun boodschappenbudget bij HelloFresh.
 

Vooruitzichten voor 2021

Op basis van de sterke groeiprestaties van het bedrijf tot nu toe, veroorzaakt door een sterke klantengroei en aanhoudend hoge order volumes, heeft de raad van bestuur besloten om de vooruitzichten voor de omzetgroei van het bedrijf voor 2021 voor de HelloFresh Group voor het hele jaar 2021 te verhogen op basis van constante wisselkoersen van eerder tussen 35% en 45% tot nu tussen 45% en 55%.

Bureaus

Media

Marketing