IAB Nederland en VEA willen fuseren: 'Het is tijd voor meer verbinding'

01-10-2020 (14:12) - Economisch

 
IAB Nederland en de VEA willen vanaf 1 januari 2021 fuseren. Eind oktober zal de voorgenomen fusie en het voorgestelde bestuur ter akkoord worden voorgesteld aan de leden van beide verenigingen. Door de kennis en de netwerken van VEA en IAB Nederland samen te voegen wordt er volgens de partijen een verbindend netwerk gecreëerd dat waarde levert in de hele keten. exploitanten en uitgevers.

Marion Koopman, huidig voorzitter van VEA zal als voorzitter van de nieuwe vereniging het bestuur gaan leiden. Saskia Wagenmakers, de huidige voorzitter van IAB Nederland zal optreden als vice-voorzitter. Directeur van de nieuwe vereniging wordt Wendy Pouw. Talmon Kochheim, de huidige directeur van de VEA zal als adviseur betrokken blijven. 
 
Koopman licht de keuze voor de voorgenomen fusie toe: 'De uitdagingen waar onze leden en de klanten van onze leden mee te maken krijgen, zijn nooit meer ééndimensionaal. Maar vragen om een grote diversiteit aan mensen en disciplines. En dus ook om een branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt. Een vereniging van CEO’s én starters. Van mediabureaus, technologie vendors, uitgevers, exploitanten, creative agencies, specialisten en adverteerders. Het is tijd voor meer verbinding in de branche.'
 
Pouw voegt daar aan toe: 'We behouden van beide verenigingen wat sterk is. Denk daarbij aan de onderzoeken, kennissessies, evenementen en taskforces die je van IAB Nederland kent. Vanuit de VEA is dat onder andere de kennis en kunde op het gebied van bedrijfsvoering. Maar ook evenementen en onderwerpen als de Effies, talentontwikkeling, diversiteit en de toegang tot het C-levelnetwerk blijven bestaan. Door samen te gaan kunnen we op alle vakgebieden en niveaus mensen verbinden en het vak verder brengen. Een voorbeeld hiervan is de voorgenomen Taskforce “Creative.io” waarin de gouden combinatie van creatie-data-tech centraal staat.'
 

 


Bureaus

Media

Marketing