Journy.io haalt investeringen op bij PMV, Peak Capital en Willem Delbare

02-02-2021 (10:45) - Economisch

Het Gentse Customer Data Platform journy.io heeft een investering van € 450.000 opogehaald van de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV, het Amsterdamse venture Peak Capital en tech-ondernemer Willem Delbare. De investering zal worden gebruikt om de huidige AI-ontwikkeling te versnellen, en om de kerndiensten voor marketing en customer succes uit te bouwen voor verdere groei.
 
Journy.io is opgericht door Hans Ott en Yves Delongie om meer en betere klantgegevens aan te bieden aan marketing-, sales- en support teams. Hans Ott: "Als je naar de tools van vandaag kijkt, worden klanten doorgaans vertegenwoordigd door hun naam, het bedrijf waar ze werken, hun telefoonnummer, hun e-mailadres ... en misschien enkele extra velden die mensen invullen via een contactformulier op je website. Maar je ziet dus geen veld dat je een precies idee geeft over de producten of features waarin die persoon waarschijnlijk geïnteresseerd is; of geen veld dat je vertelt welke kanalen en advertenties het meest succesvol zullen zijn om die specifieke lead te laten terugkeren naar jouw website, welke specifieke inhoud werd geconsumeerd als onderdeel van het kooptraject; tot welk type buyer persona die persoon behoort; of gewoon hoe waarschijnlijk het is dat hij / zij jouw product of dienst zal kopen."
 
Het platform biedt GDPR-conforme contextuele en gedragsmatige (artificiële) intelligentie voor elke account en user, binnen een eigen bedrijfsomgeving. Teams kunnen hun werk blijven voortzetten in hun vertrouwde omgeving, maar met veel meer bruikbare account- en user-data. Dit helpt bedrijven om meer te converteren, meer te verkopen en minder te ‘churnen’.
 
Johan van Mil, co-founder en Managing Partner bij Peak Capital, een VC met investeringen in bijna 30 seed-stage SaaS-, marktplaats- en platform bedrijven in heel Europa, gelooft in het vermogen van journy.io om de manier waarop bedrijven vandaag gegevens verzamelen en delen, grondig te verbeteren. "Als oprichter van databedrijven zie ik grote kansen voor zowel consument- als bedrijfsgerichte ondernemingen, om hun eigen klanten data veel intelligenter en actiegerichter te maken. En ik geloof dat Yves en Hans de juiste personen zijn om dit verhaal te leiden."
 
De vraag naar Customer Data Platforms zal naar verwachting in de nabije toekomst aanzienlijk groeien, van $ 2,4 miljard nu, naar meer dan $ 10 miljard, in de komende vijf jaar (bron: marketsandmarkets.com). 
 

Bureaus

Media

Marketing