Mastercard sponsort vier grote Nederlandse musea

01-07-2021 (13:18) - Economisch

Mastercard wordt meerjarig sponsor van Stedelijk Museum Amsterdam, Kunsthal Rotterdam, Museum Het Rembrandthuis en Kröller-Müller Museum. Dat kondigt het betaaltechnologiebedrijf vandaag aan, nadat de Nederlandse musea hun deuren op 5 juni weer hebben geopend. Door het organiseren van fysieke en digitale Priceless Experiences voor kaarthouders zet Mastercard zich als partner van de kunst- en cultuursector in om kunst breed toegankelijk te maken.

Met de 'Priceless Experiences', die worden ondersteund door Mastercard wilt het bedrijf kunst toegankelijk maken voor een breed publiek. Onder Priceless Experiences valt bijvoorbeeld 'Meet the Masters' in het Stedelijk Museum, een nieuwe serie waarbij het bredere publiek kennismaakt met het werk en het leven van invloedrijke kunstenaars als Bruce Nauman, El Anatsui en Remy Jungerman. Andere Priceless Experiences die Mastercard ondersteunt, zijn een spectaculaire tentoonstelling met special tours in Kunsthal Rotterdam, een exclusief, eenmalig ontbijt in Rembrandts keuken in Museum Het Rembrandthuis en een kijkje in het restauratieatelier bij de restauratie van het Zelfportret van Vincent van Gogh in het Kröller-Müller Museum.



Digitale ervaringen

Naast de organisatie van lokale activiteiten stimuleert Mastercard middels deze samenwerkingen de kunst- en cultuursector om meer digitaal aanbod te ontwikkelen. Zo gebruikt het Kröller-Müller Museum de sponsorbijdrage onder andere om digitale content zoals online rondleidingen en lezingen te ontwikkelen, en interactieve social mediacampagnes te realiseren. Hiermee kunnen mensen in binnen- en buitenland ook vanuit huis van kunst genieten. Daarnaast produceert Mastercard in samenwerking met de musea 'Art Masters', een serie videoreportages waarin museumexperts over topstukken vertellen.

 


Bureaus

Media

Marketing