Recordaantal Nederlandse consumenten breekt aanvraag financieel product af

30-03-2022 (09:30) - Economisch

Ruim twee derde (69%) van de Nederlandse consumenten is afgehaakt tijdens de online aanvraag van een financieel product. Ze vinden onder meer dat de onboarding te lang duurt en dat ze te veel persoonlijke gegevens moeten invullen. Dat blijkt uit een jaarlijks Europees onderzoek van Signicat
 
Aan het onderzoek ‘Battle to Onboard’ werkten ruim 7600 consumenten mee uit 14 verschillende landen, waaronder 508 Nederlanders. De respondenten beantwoordden een reeks vragen over hun ervaringen en voorkeuren bij de aanvraag van financiële producten. Met dit onderzoek brengt Signicat de verwachtingen van de moderne consument in kaart, zodat financiële dienstverleners hun onboardingproces daarop kunnen aanpassen.  
 
Over het algemeen hebben Nederlandse consumenten redelijk positieve ervaringen met het aanvragen van financiële producten. Bijna driekwart beoordeelt deze ervaringen als goed tot zelfs uitmuntend. Toch is het percentage afhakers nog nooit eerder zo hoog geweest. Ruim een kwart vond de laatste aanvraag moeilijk of zelfs uiterst moeizaam, en langer duren dan verwacht.
 

 


Bureaus

Media

Marketing