Sterk eerste halfjaar voor Jumbo

29-08-2017 (09:34) - Economisch

Jumbo Groep Holding heeft in het eerste halfjaar van 2017 uitstekend gepresteerd. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg met 4,7% naar € 3,757 miljard, goed voor een marktaandeel van ruim 19%. De omzet van restaurantketen La Place steeg in de eerste jaarhelft met maar liefst 28,5% naar € 60,4 mln.


Deze positieve resultaten leggen een stevig fundament onder de verdere groei van het Brabantse familiebedrijf. De afgelopen jaren stonden in het teken van de succesvolle integratie van de aangekochte winkelformules in het Jumbo concept en de optimalisering van de bedrijfsvoering. In het eerste halfjaar van 2017 gaf Jumbo invulling aan haar groeistrategie door de verdere vernieuwing van haar winkels, de lancering van haar stadsconcept voor gemakswinkels, het uitbouwen van de online activiteiten en de snelle expansie van restaurantketen La Place. 


autonome groei

De omzetstijging van Jumbo komt vrijwel volledig voor rekening van de autonome groei in de bestaande winkels (+4,0%), terwijl het aantal winkels per saldo gelijk is gebleven op 580. Hiermee overtrof de omzet van Jumbo opnieuw het marktgemiddelde (+2,7%, bron GfK). "Door onze sterke marktpositie en voortdurende klantfocus hebben we een stevige basis gelegd voor verdere groei. Klanten hebben veel waardering voor onze winkelformule en onze jaar- en seizoenaanbiedingen. We zorgen ervoor dat onze prijzen laag blijven, zonder concessies te doen aan de kwaliteit", zegt CEO Frits van Eerd. "Jumbo speelt voortdurend in op veranderend klantgedrag. Verse, gezonde en eerlijke voeding speelt daarbij een belangrijke rol, net als de groeiende behoefte aan gemak. Consumenten willen op elk moment van de dag hun boodschappen kunnen doen. Met onze omnichannel-strategie spelen we hierop bewust in, want klantgerichtheid is een belangrijke aanjager van ons succes." 
 

Bureaus

Media

Marketing