Wehkamp: beter resultaat met licht dalende omzet van 3%

03-08-2020 (10:53) - Economisch

Wehkamp Groep ('Wehkamp') heeft zijn onderliggende financiële resultaten in het boekjaar van april 2019 tot maart 2020 aanzienlijk verbeterd. De genormaliseerde EBITDA steeg met meer dan 50% ten opzichte van een jaar eerder, tot €24 miljoen. De stijging werd vooral gedreven door de succesvolle uitrol van de strategie, de focus op meer winstgevende productcategorieën en kostenbeheersing. De totale klantenomzet daalde licht met 3% tot €640 miljoen. 
 
Graham Harris, CEO Wehkamp: "We zijn verheugd dat onze inspanningen en de aanscherping van onze strategie hebben geleid tot aanzienlijk betere resultaten. We hebben ons gericht op meer winstgevende productcategorieën, kostenbeheersing en een verbeterde promotiestrategie. Een belangrijke pijler van onze strategie is het vergroten van de betrokkenheid bij ons zeer loyale klantenbestand. We zijn het nieuwe boekjaar ook goed begonnen; de opwaartse trend heeft zich in de eerste drie maanden van dit nieuwe boekjaar voortgezet. Door ons te richten op winstgevende productcategorieën zoals wonen, uit te blinken met de juiste assortimentssamenstelling en het bieden van een premium winkelbeleving, weten we klanten te inspireren, aan te trekken en te binden.

We werken momenteel aan het in lijn brengen van onze organisatie met onze strategie. Dit zal Wehkamp een stuk wendbaarder en efficiënter maken, zodat we toekomstbestendig blijven en optimaal kunnen blijven profiteren van kansen in een steeds sneller veranderende online markt. Bovendien ligt Lacent, het bedrijfsonderdeel dat financiële diensten aanbiedt aan de klanten van Wehkamp, op koers met haar strategie, die erop gericht is om financiële diensten zo transparant, duidelijk en veilig mogelijk aan te bieden. Lacent heeft al enige tijd belangstelling van andere retailers, naast BCC, en daarom gaan we onze financiële diensten via meer retailers aanbieden onder de naam Tinka".
 

 

 

 


Bureaus

Media

Marketing