WizeNoze haalt 1,3 miljoen op en maakt vliegende start in de UK

22-05-2017 (09:34) - Economisch

WizeNoze introduceert nu ook een veilig en geschikt internet voor Engelstalige kinderen dankzij een nieuwe financieringsronde van € 1,3 miljoen. Ze bereikt meteen meer dan 1 miljoen kinderen in het Verenigd Koninkrijk via haar Engelse klant, de London Grid for Learning.
 

Nieuwe financieringsronde
WizeNoze heeft €1,3 miljoen aan financiering ontvangen via het Ministerie van Economische Zaken (Innovatiekrediet) en informele investeerders, om de stap naar het buitenland te kunnen maken. Door deze derde ronde komt de totale financiering uit op € 3,2 miljoen.
 
Grote nieuwe klant in VK
In het Verenigd Koninkrijk maakt WizeNoze een vliegende start, dankzij haar nieuwe klant, de London Grid for Learning. Via meer dan 2.500 scholen bereikt zij 1,2 miljoen leerlingen. John Jackson, de CEO zegt: “Veel scholen hebben behoefte aan toegang tot veilige, relevante en geschikte informatie. WizeNoze helpt ons om scholieren toegang te geven tot betrouwbare informatie op hun eigen leesniveau.” Naast de London Grid heeft WizeNoze vele trouwe klanten in Nederland, en ook al enkele betalende klanten in de Verenigde Staten.
 
Filters werken niet
Ouders en scholen vertrouwen vaak op filtertechnologie om te voorkomen dat kinderen schadelijke content online zien, zoals geweld of porno. Maar internetfilters zijn vaak niet effectief. Daarbij is veel van de informatie die door de filters heen komt veel te moeilijk om te lezen en nemen kinderen het niet al te nauw met de betrouwbaarheid van informatie.
 
Veilig internet op je eigen leesniveau
Als het om het zoeken naar informatie gaat, kunnen kinderen en jongeren beter toegang krijgen tot betrouwbare informatieve websites die speciaal gericht zijn op een jong publiek. WizeNoze zoekt het internet af naar dit soort websites. Ze verzamelt deze websites in een grote database en rangschikt alle informatie op vijf verschillende leesniveaus. Door middel van slimme zoektechnologie kunnen kinderen nu informatie vinden op hun eigen leesniveau. Inmiddels maken honderdduizenden Nederlandse kinderen hier dagelijks gebruik van.

Bureaus

Media

Marketing