Groeiende vraag naar buitenreclame automotive

12-06-2012 (08:47) - Economisch

De wettelijke wijzigingen in het fiscale bijtellingsbeleid hebben binnen de automotive sector in het eerste kwartaal van 2012 gezorgd voor een flinke groei in buitenreclamebestedingen. Autoproducenten zochten massaal naar manieren om hun zuinige automodellen bij zoveel mogelijk zakelijke rijders onder de aandacht te brengen. Vooral Billboards langs invalswegen in stedelijke gebieden waren zeer gewild, aldus JCDecaux. 
 
De bruto bestedingen aan buitenreclame vanuit de automotive branche namen in de periode januari – april fors toe ten opzichte van vorig jaar. Vanwege de gunstige ligging en het bereik van buitenreclame onder automobilisten stegen de bestedingen aan buitenreclame met maar liefst 9%. Die groei wordt vooral door JCDecaux gerealiseerd. De marktleider zag de bestedingen van automotive adverteerders met 72% stijgen.
 
Sinds de aankondiging van de fiscale maatregelen per 1 juli aanstaande, is er een toenemende vraag naar automodellen die ook na deze datum een laag bijtellingspercentage hebben. Een groot aantal fabrikanten kwam om die reden de afgelopen maanden met nieuwe, nog zuinigere modellen op de markt. Veel autoproducenten kozen ervoor deze auto’s met multimediale campagnes te promoten, waarbij buitenreclame een belangrijke rol speelde.
 
Vooral Billboards vormden een belangrijk onderdeel van deze campagnes. Vanwege het grote aantal voorbijgangers waren objecten op toplocaties, zoals Billboards langs de Overtoom en Stadhouderskade in Amsterdam, de Croeselaan en het Europaplein in Utrecht en de Troelstrakade en Leidsestraatweg in Den Haag, het meest in trek. Deze reclameborden worden dagelijks door tienduizenden automobilisten, fietsers en voetgangers gezien.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing