Cybermonday goed voor 3 miljard omzet

01-12-2015 (07:52) - Economisch

Amerikaanse consumenten hebben maandag op Cyber Monday ongeveer drie miljard dollar uitgegeven, volgens schattingen van Adobe. Aan de oostkust was om 10 uur lokale tijd al een half miljoen dollar besteed, meer dan een jaar geleden.


De verkopen liggen 14 procent hoger dan vorig jaar en veel artikelen waren gedurende de dag al niet meer leverbaar: gemiddeld zo’n vijftien op de honderd bestellingen. Populaire producten waren speelgoed (met name gerelateerd aan Star Wars) en softwarebundels voor spelcomputers.


De drukte eiste ook zijn tol. Sites van winkelketen Target, betaaldienst PayPal, Foot Locker, Groupon en Victoria’s Secret waren geruime tijd niet of slecht bereikbaar. Mobiel was goed voor ruim de helft van de winkelbezoeken, en 32 procent van de directe omzet. Adobe schat dat daarmee alleen al zo’n 156 miljoen dollar is gemoeid, waarvan 98 miljoen voor smartphones.


Volgende de voorlopige cijfers die nu beschikbaar zijn is met Thanksgiving (inclusief Black Friday en het weekend) zo’n 8 miljard dollar uitgegeven. Dat zou een stijging zijn van 17 procent ten opzichte van vorig jaar.
 


Emerce

Bureaus

Media

Marketing